Extremt roliga möten med magiska kunder, I love it right now.

Ibland blir det en rejäl dipp i företagandet, men jag har ändå koll på ”årshjulet”, när det brukar vara mer och när det är mindre. Som frilansande filmare ser många konkurrens mot andra. Det har jag väldigt sällan gjort, utan försöker se alla som ett schysst team där vi lånar/delar och tar in varandra på jobb. Mitt största hot är i så fall tekniken. Såg senast idag en från SVT som filmade inslag med mobilen. Funkar ju, med tanke på Tv´s SD-format. Anyhow, här är en ny produktion för Steam Hotel, skapad av moi under ett event med Gatsby-tema. En film för att visa upp konferens/eventmöjligheterna de kan facilitera.

Steam var lite av en drömkund ett par månader tillbaka men jag var i en dipp av ”kan jag det här, kommer de att gilla det”. Vad i helvete Johan, i efterhand har de applåderat flera gånger om. Boost! Hur kommer det sig att det så ofta kan försvinna? Bara sådär. Känslan av att våga och tro på sig själv, märkligt. I samma veva träffade jag den som filmat en del för dem. Vi hade setts tidigare i Jöpköping, världen är liten. En underbar människa som liksom jag värderar ärlighet och transparens i allt vi gör. Underbart möte!

Över till film nummer två. På kontoret sitter min kollega Henrik Mill. En grym fotograf och vän som vid sidan av startar upp en business med sin vän. Elcyklar, snitsigt stylade med en ”rough” känsla. De önskade att jag filmade leveransen och fotograferingen i vår studio att använda som promotion på webb osv.

Det är riktigt kul att se hur företag verkligen förstår vikten och resultat av film, mer än text och fotografering. Dessa två exempel är bra för att visa stilen och känslan ytterligare för målgruppen. Steam får fler bokningar på konferencer sen vi skapade den och Shortcut har en bra start i approach mot kunder.

Se fler produktioner i min portfolio, eller ännu fler sen start på Vimeo-kanalen.

Har ni events/produkter som inte får missas 2018 —> Let me know!