Under sista kvartalet av 2017 önskar Länsförsäkringar en hållbarhetsfilm.

Min första produktion med Länsförsäkringar Bergslagen var redan 2014 i samband med skogsbranden i Västmanland. Direkt efter händelsen hörde de av sig för att jag snabbt skulle rycka ut och dokumentera händelsen. Ett perfekt tillfälle för att förmedla deras största lovord till kunderna: ”Tryggt och Nära”.

Idag var starten på en ny produktion, nämligen hållbarhet. Bolaget fyller 170 år nästa år och det ska tas fram en film innehållande alla typer av aktiviteter de gör för ett hållbart samhälle i Bergslagen. Produktionen skapas tillsammans med kommunikationsbyrån BYN från Norrköping.

Idag fångade vi ett par sekvenser av deras utdelning av reflexvästar vid Centralstationen i Västerås. Det sköna med att filma för Länsförsäkringar är att det ska kännas nära och vardagligt (enkelt). Dock är det så klart viktigt att tänka igenom hur sekvenserna kan hänga ihop på ett sätt som berättar deras story.

En kund med ett väldigt tydligt budskap och en bra strategi i sociala medier.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

sju − 5 =